Deze vakkundige keukenproducent met traditionele Nederlandse insteek wordt het beste gekarakteriseerd door ambachtelijk gethematiseerde indoor en outdoor signing. Elke uiting spitsten we toe op het karakter en de omgeving van de individuele vestigingen van Tulp Keukens.
Tulp Keukens maakt alle keukens met Nederlands vakmanschap en in eigen fabriek. Ze hechten waarde aan maatwerk en slimme oplossingen. Wij bij C&W Group ook. Ze gebruiken veel verschillende materialen in veel verschillende kleuren. Wij ook. Het feit dat Tulp Keukens keukens verzorgt en wij signing, is bijzaak. Heb je veel met elkaar gemeen, dan leidt dat tot een goede samenwerking. In het geval van Tulp Keukens en C&W Group loopt die dan ook al heel lang.
In onze langlopende samenwerking met Tulp Keukens hebben we veelvoudig zogenoemde ‘rebrandingrondes’ verzorgd. Dat houdt in dat zowel indoor als outdoor oude signing demonteren en het pand voorzien van nieuwe signing. Natuurlijk doen we dat altijd in lijn met de persoonlijkheid en stijl van het bedrijf in kwestie. De laatste opdracht was niet anders.
We gingen aan tafel met vertegenwoordigers van Tulp Keukens, hun reclamebureau en overkoepelende organisatie De Mandemakers Groep. We adviseerden hen over materialen en bedachten, produceerden en monteerden een complete instore inrichting.
Ten eerste realiseerden we contour gesneden muurfolies en full colour geprinte behangdoeken met ambachtelijk gethematiseerde uitingen. Handgemaakte keukens aan de muur creëerden een echte ‘sfeer van ambacht’ in het pand. Het interieur ademde het Nederlandse vakmanschap waarmee Tulp zijn keukens vervaardigt. Daarnaast monteerden we teksten op de reeds aanwezige houten panelen. Er was echter wat onenigheid over de soort teksten die het beste pasten. Samen experimenteerden we met de mogelijkheden. Uiteindelijk behaalden we het mooiste 3D-resultaat met een combinatie van dikke, zwarte PVC-letters en freesletters.
De pilotwinkel die we inrichtten was een succes. We herhaalden de metamorfose in andere vestigingen van Tulp Keukens in Nederland.
Outstore voorzagen we de vestigingen vooral van raamfolies met openingstijden en logo’s en doosletters of PVC full colour geprinte doeken op de gevels. Per pand bepaalden we wat het beste zou passen in die specifieke winkelomgeving. Dat is echte, originele signing op maat.